Skip to content

Ja, hij is er!

7 oktober 2012

Mijn Feedback Engine is klaar! Hij zorgt ervoor dat mensen daadwerkelijk in de praktijk aan de slag gaan met een training.

 

Het werkt in twee eenvoudige stappen:
Deelnemers formuleren een challenge ( SMART actiepunt) voor zichzelf. Deze sturen ze toe aan collega’s op het werk; zo doen zij de belofte de challenge ook uit te voeren.  Na uitvoering verstuurt de Feedback Engine automatisch een feedbackverzoek aan de collega’s. Feedback in de vorm van tekst en punten.  De Feedback Engine houdt alle scores bij; per challenge, feedbackgever, gemiddelden etc. Vanzelfsprekend kan het geheel in een feedback rapport gedownload worden.

Ik zie de volgende voordelen voor me:
– een veel grotere kans op het daadwerkelijk aan de slag gaan met de training
– betrokkenheid van de collega’s van de deelnemer. Deelnemers vragen immers actief om feedback.
– introductie op een laagdrempelige manier van een feedbackcultuur in de organisatie
– vastleggen en meten van de ontwikkeling van deelnemers. Beoordeling daarvan is niet in handen van een assessmentbureau, maar in handen van de collega’s van de deelnemer zelf. Zo creëer je bewijs voor opdrachtgevers dat de training ook daadwerkelijk werkt.

Om het makkelijk te maken werkt het geheel op desktops en op alle smartphones. Dus even in de trein een extra challenge plaatsen om actief te werken aan al die zaken die je in je functioneringsgesprekken hebt afgesproken.  Wij passen de Feedback Engine toe als standaard onderdeel van trainingen. In de trainingen bespreken we met de deelnemers patronen en wetmatigheden die we terugzien in de feedback. Zo creëren we naast first loop learning (wat doe ik?) ook nieuwe inzichten op second en third loop niveau (wat denk ik en wie ben ik?).

Ik ben enthousiast, u ook……..?

7 reacties leave one →
  1. Krista permalink
    18 oktober 2012 13:45

    Ik ben ook erg benieuwd naar de manier om deze tool te verkrijgen.

  2. Floor permalink
    8 oktober 2012 13:05

    Een mooi initiatief! Ik ben altijd op zoek naar manieren en middelen die het leren ondersteunen. Alleen… de medewerkers/deelnemers moeten wel een smartphone hebben en die hebben ze niet (zakelijk).

    • juan tates permalink
      8 oktober 2012 13:08

      Naast de smartphone hebben mensen ook gewoon toegang via hun desktop.

  3. 8 oktober 2012 08:46

    Ha Juan,

    Leuk om te zien! Wij werken ook steeds meer met dit soort technieken, maar een app gebruiken we nog niet. Wil je me op de hoogte houden als ie beschikbaar is? Misschien kunnen we zelfs wel een combi maken..,

    Hartelijke groet,
    Kees.

  4. Mirjam permalink
    7 oktober 2012 14:03

    Mooi initiatief! Ik geloof in dit soort toepassingen. Zou ‘m zelf wel willen inzetten voor mijn trainingen. Ga je er een app van maken voor iedereen toegankelijk?

  5. 7 oktober 2012 12:00

    Briljant dingetje! Past ook helemaal in de trend van ‘ het nieuwe leren ‘. Ik merk dat bij mij de radertjes wel gaan draaien als ik dit lees. Wat kost het en hoe koop je het?

  6. Simone permalink
    7 oktober 2012 10:14

    Klinkt super! Waar kan ik de tool vinden? Nog niet in de app store?

Geef een reactie

